Szobalány

2009.12.21. 18:16

A szereplőhöz tartozó rejtvény:

2. műveltségi kérdés: (ki vagyok én?)

-1915. április 7.-én születtem

-Együtt dolgoztam többek között Benny Goodman-nel és Lester Young-gal.

-Habár énekesként váltam világhírűvé, több filmben is játszottam, ezek közül az egyikben Louis Armstrong-gal közösen.

-A mai napig az egyik legmeghatározóbb jazz énekesnőként tartanak számon, de zeneszerzőként is több számomat jazz standardként ismerik el.

-1972-ben életrajzi film készült rólam, 1956-os önéletrajzi könyvem alapján. A filmet öt Oscar díjra jelölték.

A bejegyzés trackback címe:

https://bkrsz.blog.hu/api/trackback/id/tr401614159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mreka 2009.12.24. 20:24:49

Kedves Billie Holiday! Lelkes rajongója vagyok, örülök, hogy ezt ezúton is kifejezhetem. A Louis Armstronggal készített egyik fényképe, ahol Ön belehallgat Mr. Armstrong trombitájába, az egyik legkedvesebb képem ever. Hódolatom.

A szobalánytól pedig meg szeretném kérdezni, hogy szerinte miért kapott a módosított végrendeletben jóval nagyobb összeget, mint a korábbiban; ill. a feleség miért nem kapott semmit sem.

btkmersajt 2009.12.24. 23:36:43

Azt ugyan nem tudom, hogy az új végrendeletnek van-e köze hozzá, de az igaz, hogy a nagyságos asszony elhidegült a ház urától, és így már nem tudta megadni neki, amire vágyott...

szityu 2009.12.25. 05:20:18

Bili kedves!
Válaszolna-e néhány kérdésre?

Egyelőre csak annyit, hogy tegnap mit csinált a vacsora után? Ha lehet, próbáljon meg minél részletesebben visszaemlékezni!

Hallott vagy látott-e bármi furcsát a vacsora után? Találkozott-e valakivel?

És végül: úgy hallottuk, hogy nem mindenki nézte magácskát jó szemmel. Meg tudná-e mondani, hogy kikkel a legfeszültebb a viszonya? És kik azok, akikkel jól kijön?

btkmersajt 2009.12.25. 12:12:28

A vacsoránál megbeszéltünk egy időpontot az urasággal, hogy mikor találkozunk, de nem jött el, úgyhogy kergetőztünk egyet Milossal. Előtte még bedülöngélt a szobámba az orvos, és megint szerelmet vallott részegen. Szinte már hozzászoktam, minden héten kétszer-háromszor eljátsza ezt. Azt persze lesheti, mikor adom be a derekam annak a részeges alaknak!

Én is hallottam, hogy nem mindenki kedvelt, de ezt senki nem mutatta felém, mindenki közömbösen viselkedik velem. Egyedül Milossal vagyunk nagyon jóban, mondhatni, hogy én viselem leginkább gondját.

mreka 2009.12.25. 17:00:28

Köszönöm az őszinteségét, kisasszony. Néhány bizalmas kérdést föl kellene tennem még, hogy sikerüljön megfejteni ezt az ügyet. Találkozott Mihaillal aznap éjjel? Az urasággal mióta találkozgattak? Mara sejtette, hogy mi zajlik Önök között? Esetleg valamelyik fiú is intim viszonyba került Önnel? Előre is köszönöm, ha segíti a nyomozást - diszkréciónkra teljes mértékben számíthat.
Az uraság avatta be olyan titkokba, amiről mások nem tudhattak? Tett Ön az uraságnak bármilyen ígéretet a halála előtt? És végül: járt valaha pl. a katakombákban? Mit tud azokról?

btkmersajt 2009.12.25. 20:51:32

Mihaillal nem találkoztam.
A viszony köztem és az öreg között már viszonylag régóta tartott, de a felesége, az a vén satrafa semmit sem gyanított.
Nem volt egyik fiúval sem intim kapcsolatom.
Nem avatott be engem semmibe, még csak nem is ígért semmit. Bár meg kell hogy mondjam, azért tetszett az új végrendelet szerinti örökségem.
A katakombákról nem sokat tudok, van, aki azt mondja, hogy kincseket rejtenek, valaki tagadja.

mreka 2009.12.25. 22:16:00

Kisasszony, fel kell, hogy hívjam a figyelmét arra, milyen súlyos következményekkel járhat, ha félrevezeti a nyomozás irányítóit, akár a legkisebb részletekben is. Mivel egy tanú másképp nyilatkozott arról, hogy Ön hol és mivel töltötte az éjszakát, a gyanú egyre inkább Önre is terelődik. Ezért kérem, a lehető legpontosabban, aprólékosan mondja el, mikor mit tett azon az estén, minden részletre kiterjedően; ellenkező esetben viselje a következményeit. Remélem, azt is tudja, ha börtönbe kerül, az örökséget nem tarthatja meg.

btkmersajt 2009.12.26. 09:36:42

Az igazat mondtam korábban is, és most is: a vacsorán én is ott voltam a gróf úr kérésére. Általában nem a családdal szoktam étkezni, most gondolom a végakarat miatt kérte, hogy ott legyek. A vacsora alatt megbeszéltünk vele egy időpontot, hogy mikor találkozunk később, de nem jelent meg a megbeszélt időpontban. Ilyen máskor is fordult már elő, nem tulajdonítottam neki jelentőséget. Helyette inkább Milossal kergetőztünk egyet a folyosón, aztán pedig lefeküdtem aludni.

szityu 2009.12.27. 03:40:01

Kisasszony drága, szeretnénk mi is azt hinni, hogy igazat mond, de ehhez önnek is mindent meg kell tennie. Hol találkozott volna a gróf úrral, és mikor? Hogyan találkozott Milossal? Láthatta önöket valaki kergetőzés közben?

Ja, és elkérhetném azt a cetlit, amit a gróf úr adott önnek a vacsora alatt?

btkmersajt 2009.12.27. 08:06:27

A kastély keleti folyosóján kellett volna találkoznunk, fél órával a vacsora után.
Mivel nem jött, visszamentem a szobámba, ekkor jött be Milos, hogy nem tud aludni. Játszottam vele egyet, azt, hogy látott-e minket valaki, nem tudom, de nem tartom valószínűnek.

A cetlit előkerestem, itt van:
"Légy a keleti folyosón a vacsora után fél órával!
Papi"

mreka 2010.01.06. 21:07:58

Néhány kellemetlen kérdést is föl kell tennem az eseményekkel kapcsolatban: a holttest elszállítása és a helyszínelés befejezte után Ön takarította ki a szobát? Talált denevérürüléket a szobában vagy a folyosón? Rendetlenebb volt a szoba, mint máskor? Utalt valami dulakodásra? A vér egy helyen folyt ki, vagy több tócsa is volt? Sajnálom, hogy ilyen részletekbe kell mennünk, de talán közelebb visznek a megoldáshoz.

btkmersajt 2010.01.06. 21:24:32

Igen, én takarítottam. Denevérürüléket nem találtam. Különösebb rendetlenség nem volt, dulakodásra sem utalt semmi. A vér pedig egy csíkban húzódott a folyosótól a szobáig, és a végén, ahol a holttest is feküdt, egy nagy tócsa volt.
Remélem, segítségükre lehetek ezzel.

szityu 2010.01.08. 09:14:02

Szobalány kisasszony kedves! Értékeljük a segítőkészségét.

Hadd tegyek fel egy-két kérdést a doktor úrról. Nem tudtam nem észrevenni, meg hát többen is említették, hogy elég sokat iszik a doktor úr. Maga ismeri talán a legközelebbről, talán tudja: mennyit szokott inni? El tudja látni ilyenkor is a feladatát? Hogyan változik meg a természete, mikor felönt a garatra? Mármint azon kívül, hogy olyankor szerelmet vall magának :-) Apropó, nem féltékenykedett a doktor úr a gróf úrra?

btkmersajt 2010.01.08. 09:30:10

Valóban, a doktor úr tényleg sokat iszik, de még soha nem volt probléma belőle, mindig ellátta a feladatát. Alapból nagyon csendes ember, és ha iszik, akkor sem lesz sokkal beszédesebb, talán csak annyira, hogy hozzám forduljon újra és újra. Azt nem tudom, hogy féltékeny volt-e a gróf úrra, de mivel szerelmes volt belém, biztosan nem esett neki jól, hogy együtt vagyunk.

mreka 2010.01.10. 17:06:29

Még a gróf úrról lenne néhány kérdésem. Mivel kedvelte Önt, talán elmondott olyan dolgokat, amiket másnak nem. A denevéreket miért szerette annyira? Elképzelhetőnek tartja, hogy valamilyen fekete mágiát űzött velük? Hallottuk, hogy a legenda szerint vámpírok voltak a családban. Ön szerint lehet, hogy valamilyen kultuszt akart feltámasztani a gróf úr a denevérekkel? Lehetséges lenne, hogy akkor éjjel egy denevér sebesítette meg halálosan?

btkmersajt 2010.01.10. 17:09:48

Nem is tudom. Mindig nagyon furának találtam a vonzódását ezekhez az állatokhoz, és őszintén szólva féltem megkérdezni az okát. Mindenesetre látszólag nem történt semmi ilyesmi, egyszerűen hobbiként tartotta őket.
Azt nem tudom, hogy vajon denevér harapta-e meg a gróf urat, mindenesetre a seb alakja alapján nem tartom kizártnak.

mreka 2010.01.10. 17:34:02

Még a vérnyomokra hadd térjünk vissza egy kicsit! A gróf úr szobája a nyugati szárnyban volt? Merről vezettek a szoba felé a vérnyomok? Mi minden van abban az irányban, ahonnan indultak a vérnyomok?

btkmersajt 2010.01.10. 17:36:36

Nem, a gróf úr szobája a déli szárnyon volt. Arról a folyosóról nyílt a felesége szobája, a könyvtár, a dolgozószobája, és egy üres vendégszoba.
A vérnyomok a folyosó közepén kezdődtek, és onnan húzódtak a gróf úr szobájáig, ahol a holttestét is megtalálták.

szityu 2010.01.10. 21:10:42

Kisasszony drága, említette, hogy máskor is előfordult már, hogy a gróf nem jelent meg a találkozóikon. Tudna egy-két példát modani, hogy mi volt az oka?

btkmersajt 2010.01.10. 21:13:18

Semmi különös - elaludt, belefeledkezett egy könyvbe - semmi olyan, ami bárkivel ne fordulna elő.

mreka 2010.01.10. 21:23:34

Nagyezsda Mara kedveli Önt? Hogy bánt Önnel?

btkmersajt 2010.01.10. 21:27:24

Azt hiszem, nem sejtette, hogy viszonyunk van a férjével, legalábbis soha nem mutatta jelét, mindig kedves volt hozzám.

mreka 2010.02.04. 05:41:36

Úgy tudjuk, hogy Milos altatót szed. Ön szokta beadni neki? Milyen gyakran kapja? Mennyit vesz be egyszerre? Hol tartják a gyógyszert? Más is hozzáférhet? Legyen szíves megnézni, hiányzik belőle ahhoz képest, ahogy utoljára látta?

btkmersajt 2010.02.04. 08:16:48

Így van, altatót kap, különben egész éjjel nem aludna, de nem én adom be neki, mert félek a tűktől. Minden este szokott kapni, a pontos adagot nem tudom. A gyógyszert a fürdőszobában tartjuk, tehát más is hozzáférhet. Mivel nem én adom be, ezért nem tudom, hogy meddig kellene lennie.

mreka 2010.02.05. 18:57:07

Egy fontos kérdésem lenne: kiürítette ma (a gyilkosság reggelén) a szemeteskukákat? Talált valamelyikben orvosi tűt? Ha igen, kinél? Ha nem, akkor külön-külön tárolják? Lenne szíves megnézni, talál-e, és ha igen, hányat? Köszönöm!

btkmersajt 2010.02.05. 23:48:24

Nem, még nem ürítettem ki a kukákat, most kisebb gondunk is nagyobb volt ennél.
Megnézem, nem találok sehol tűket.

mreka 2010.02.06. 00:32:40

Köszönöm a segítségét. Érdekelne még az is, hogy a doktor úr szerint Ön mindig jelen szokott lenni, mikor Milos megkapja a gyógyszerét. Igaz ez? A gyilkosság estéjén miért nem kapott Milos altatót? Hiszen még kergetőztek is, foglalkozott vele... Miért nem szólt az orvosnak, hogy adja be a gyógyszert? Este még találkoztak is.

btkmersajt 2010.02.06. 00:36:54

Igaz, hogy néha szoktam segédkezni Milosnál, de nem mindig, aznap este sem voltam ott. A kergetőzés pedig később volt, miután a doktor úr bejött hozzám. Azután találkoztam Milossal, aki mondta, hogy nem tud aludni, ezért gondoltam, hogy talán egy kis fogócskától kifárad, és elalszik majd.

mreka 2010.02.28. 23:53:31

A vacsorával kapcsolatban lenne pár kérdésem: ki készítette az ételeket? Tányérokon szolgálták föl vagy közös tálból szedtek? Kik ültek a gróf mellett? Vacsora közben odament hozzá valaki?

btkmersajt 2010.03.01. 14:17:45

Az ételeket én készítettem.
Közös tálból merített magának mindenki. A gróf úr az asztalfőn ült, mellette a felesége illetve Milos volt. Nem nagyon volt mászkálás, mindenki a helyén maradt a vacsora végéig.

mreka 2010.07.05. 04:50:28

Kisasszony! Meg tudná mondani, miért változtatta meg a végrendeletet a gróf úr? Mondott erről bármit is?

mreka 2010.07.05. 04:52:23

Elképzelhetőnek tartja, hogy Nagyezsda Mara és Mihail viszonyt folytatott egymással? Ön szerint miért maradtak ki mindketten a végrendeletekből?

btkmersajt 2010.07.05. 19:13:23

Arról sajnos fogalmam sincs, hogy mi vitte rá a gróf urat, hogy megváltoztassa a végrendeletét, mindenkit villámcsapásként ért a hír.
Hogy a naccságosasszonynak és Mihailnak viszonya lett volna? Abszurdnak hangzik, én nem tudtam ilyesmiről.
Ami a végrendelet körüli kérdéseket illeti, tényleg nem tudok segíteni, hiszen én mégiscsak egy cseléd vagyok ennél a háznál...
süti beállítások módosítása