Kislány

2009.12.21. 18:22

A szereplőhöz tartozó rejtvény:

1. kódolt idézet:

Hkjltrméáóacónéjanlaaskesátyakza,ktk,ltvekmaőaaeramaebljkgagbzrüéuksmyeétnstoaéurrftvarjlnetéeáltntk 

A bejegyzés trackback címe:

https://bkrsz.blog.hu/api/trackback/id/tr991614079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szityu 2009.12.24. 22:56:54

Na, ez igazi közös munka volt :) Megcsináltam a betűgyakorisági táblázatot, nézegetjük Rékával, és látjuk, hogy van egy nagy csúcs, ami vagy E vagy A lesz, meg lejjebb két gyakori blokk, ami KLMN meg RST kellene, hogy legyen. Aztán meglepődve vettük észre, hogy az első csúcs az A-nál, a blokkok meg a KLMN-nél és az RST-nél vannak. tehát a szöveg nincs is kódolva. Ezután elolvastuk mégegyszer, hogy hátha akkor most már értjük, de még mindig nem. Félelmetes anagrammaizmainkat megfeszítve átrendeztük hát a betűket, és kijött, hogy "Ha az emberek csak azért jók, mert félnek a büntetéstől és várják a jutalmat, akkor tényleg sajnálatra méltóak vagyunk."

Vicces mellékszál: gyermekkorom egyik legrongyosabbra olvasott könyve volt a "Szíriusz kapitány és Csillaglány" (a többi Szíriusz kapitányos is jó volt, de azok csak a könyvtárban voltak meg, ez meg otthon is. Na, ott a cselekményszál központi eleme volt egy ilyen titkosírás (csak ott még meg is fordították utána).

btkmersajt 2009.12.24. 23:14:53

Na akkor kezdek válaszolni.
Itt kezdem, mert nekem ez volt a kedvenc feladványom. Egyébként hogyan kaptátok meg a megoldást? Mert van egy nagyon egyszerű és látányos módja. (esetleg számoljátok meg, hogy hány betűből áll az idézet.)
Ja, és az még nem hangzott el, hogy kitől származik.

szityu 2009.12.24. 23:31:48

Ne aggódj, látványosan oldottuk meg :) miután látszott, hogy oszlopokba kell rendezni, megszámoltuk a betűket wordben, aztán átalakítottuk Courier New típusúra, és tízbetűnként eltörtük. És, mint minden vicces idézet, természetesen ez is Einsteintől származik :)

mreka 2009.12.25. 04:52:13

A kislánytól meg szeretném kérdezni, hogy a nagypapája viselkedése megváltozott-e nemrégen? Akár a kislány, akár a gyerekei irányában. A nagymamával milyen a viszonya? Ő is a felnőttekkel volt a vacsora alatt? Látott vagy hallott valami furcsát aznap este?

btkmersajt 2009.12.25. 11:51:48

Anyuuuut akaroooom!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!

szityu 2009.12.25. 16:56:48

Nyugodj meg, mindjárt jön anyuka! És nézd, hoztam neked cukorkát, szép színes, meg finom is! tessék! Tudod, mi azért vagyunk itt, mert van a házban egy gonosz bácsi vagy néni, aik bántották a nagypapát, és lehet, hogy mást is bántani akarnak. De mi azért jöttünk, hogy kiderítsük, ki az, és megvédjünk benneteket! Segítesz?
Jóban voltatok a nagypapáddal? És apukád jóban volt vele? Miket szokott mondani apukád a nagypapáról?
A tegnapi vacsora után végig a szüleiddel voltál? találkoztatok mással is? Anyukád meg apukád gyakran szoktak veszekedni? tudod, hogy tegnap este mi miatt veszekedtek?
köszönöm szépen, ügyes kislány vagy!

btkmersajt 2009.12.25. 20:31:48

Hüpp hüpp... Na jó.
A nagypapával nagyon jóban voltam, mindig engedte, hogy a térdén lovagoljak.
Apuka is jóban volt a nagypapával, pedig ő nem is lovagolt a térdén.
A vacsora után még elmentem a barátomhoz, a kertészhez, mert nem tudtam elaludni, és játszottunk egy kicsit.
Most már jön az anyukám?

szityu 2009.12.25. 22:34:49

Jól van, most már nemsokára jön az anyukád! Kérsz még egy cukorkát? tessék! markolj bele bátran! Még két kérdésem lenne, válaszolsz szépen, ugye? Ezzel nagyon-nagyon sokat segítenél nekünk, hogy kiderítsük, mi történt!

A vacsora alatt te is ott voltál a nagyok között? és végig ültél, vagy mászkáltál is? Nem vettél észre az asztalnál bármi furcsát? Ez nagyon fontos, ha bármi érdekesre vissza tudsz emlékezni, apukád és anyukád is nagyon büszke lesz rád?

És a vacsora után hol játszottatok a kertésszel? És ugye utána anyukád fektetett le? És találkoztál bárki mással a szüleiden meg a kertészen kívül?

köszönöm, tényleg nagyon ügyes vagy!

btkmersajt 2009.12.26. 10:07:50

A vacsoránál én is a nagyokkal voltam, de nem láttam semmi furcsaságosat. Talán csak annyit, hogy nem kaptam keserűcukrot a vacsora végén, de nem baj, mert amit a bácsi most adott, az úgyis finomabb. :)

Vacsora után a kertész bácsit elkísértem becsukni a denevérek ajtaját, és közben barkóbáztunk. Vicces a kertész bácsival barkóbázni, mert folyton fordítva bólogat. :)
Mással nem találkoztam aznap este, utána már anyukám lefektetett aludni, és mesélt esti mesét :) (pedig nem gyakran szokott.)

szityu 2009.12.27. 03:46:43

Hú, denevérek, azt mondod? Ez nagyon izgi! Mesélj róluk! Nem félsz tőlük? nem veszélyesek? Szoktál bemenni hozzájuk? És a nagyok, ők szoktak bemenni?

btkmersajt 2009.12.27. 08:00:33

Fúj, denevérek! Ki nem állhatom őket, amikor a kertész bácsit elkísértem, akkor is megvártam őt a szomszéd folyosón, még a közelükbe se akarok menni!
A nagypapa viszont nagyon szerette őket, ő be szokott menni hozzájuk, meg ki is hozza őket, de rajta és a kertész bácsin kívül a többiek sem szeretik őket.

mreka 2010.02.03. 04:38:48

Míg vártál a folyosón a kertész bácsira, láttál valakit? A nagypapát a vacsoránál láttad utoljára? És ugye a vacsora után ment a kertész bácsi bezárni a denevéreket?
Milyen keserű cukrot szoktál kapni vacsora után? Megmutatod, hol tartják a felnőttek?

btkmersajt 2010.02.03. 10:52:54

Nem láttam senkit, a nagypapát is csak a vacsoránál, igen. Hát, nem egyszerre, mert előbb még kiment a kertészlakba, ahogy szokott, aztán utána, csak később zárta be őket.
Anyukám azt mondta, hogy csak akkor jönnek esténként az álommanók, ha vacsorakor kapok keserűcukrot. A fürdőszobában, az üveges szekrényben tartjuk.

szityu 2010.02.04. 05:53:03

És akkor ugye anyukád szokta adni a keserűcukrot? Vagy apukád?

Ja, és olyan okos kislány vagy, hogy kíváncsiak lettünk, hogy is hívnak! :)

btkmersajt 2010.02.04. 08:28:36

A vacsoránál szoktam megkapni, Anyutól, de a doktorbácsi is mindig ott van.
Ja, és Hümérnek hívnak. [a szerk. megjegyzése: :D:D:D]

szityu 2010.02.05. 18:58:26

Hümérke! Mit estimesélt anyukád, el tudod mondani? tudtál-e aznap este jól aludni? nem ébredtél fel az éjszaka? nem volt valami zaj, amitől nem lehetett aludni?

btkmersajt 2010.02.05. 23:49:33

A nyuszisat mesélte. Nem tudtam aludni, ezért mentem ki a kertész bácsihoz. Utána megint lefeküdtem, de csak nehezen tudtam elaludni. Akkor már nem hallottam semmit.
süti beállítások módosítása